Livet, Universum och allting

Don't panic…

Floddansöverraskning

Stepdans i formationer utmärker Riverdance som nu ger två avskedsföreställningar i Jönköping.

Idag bjöds det på överraskning med hemligt resmål och hemliga aktiviteter.
Jag och Tofsen hade tåtat ihop en liten ”surprise” för tjejerna som endast visste om att de inte skulle boka in något denna kväll.
Maricas reaktion: Jaaaaa!!! Va kul!!! Jag bara ÄLSKAR överraskningar!
Annelies reaktion: Aaaaaarrrrggghhh!!! Jag bara HATAR överraskningar! 🙂

The Tofs & The Yrväder

Färden styrdes mot Jönköping och restaurang SOYA där vi käkade och drack gott i ca 2 timmar. Sedan blev det spännande. Skulle det hända något mer tro? Självklart skulle det det! Vi sladdade elegant in på parkeringen utanför Kinnarps Arena och ”steppade” (hehe) in för att avnjuta Riverdance-gängets ”Farewell Tour”.

Kan inte påstå att denna typ av nöje är särskilt vanligt förekommande vad gäller oss – men varför inte prova något nytt? Hela föreställningen var i stort sett kanon! Jäklar vad fötterna smattrade!! Mycket imponerande.
Höjdpunkterna, enligt mig, var:

– Violinisten! Sautan va hon lirade! Underbart!
– Riverdance-signaturen – Suverän låt! … va den nu kan heta..
– Trummisen – Sicken klippa! Mullrande trummor, percussions i största allmänhet och en fena på en sån där trumma som man håller som en tamburin – fast utan de där små ”mini-cymbalerna”
 
 
 

Marica äter ett fågelbo!

Blev lite förvånad att det var så pass mycket sång & musik i föreställningen. Inte för att det var något negativt – tvärtom. Det blev lite sömnigt i de lugnare partierna men man vaknade till när tempot höjdes, fiolen spelades så den glöddde och klackarna sattes i taket.. eller scengolvet menar jag ju. Saknade ”storbild” – man såg inte alla häftiga ”moves” och danssteg i detalj.
Sen kanske det hade varit ännu roligare om det kommit fler åskådare (endast 1500 biljetter sålda).

”One small STEP for man…”

 

 

 
 
 
 
 

"Jag e fortfarande hungrig! Ge mig en körv!"

 

januari 13, 2010 - Posted by | Musik

1 kommentar »

  1. hahah ni verkar ha haft kul;) jag hade mindre kul… läste om parathormon och cortisol i fleeeera timmar…

    Kommentar av memmz | januari 13, 2010 | Svara


Lämna en kommentar